Δευτέρα 18 Μαρτίου 2013

Τα ψώνια της οργής... εξωδικαστικές λύσεις σε εμπορικές διαφορές

Η απογοήτευση του πελάτη (ή και του εμπόρου) μετά τη συναλλαγή είναι μια από τις σταθερές κάθε κοινωνίας και συχνά οι διαφωνίες καταλήγουν στα δικαστήρια. Όμως αν για τις πολυεθνικές τα δικαστήρια είναι μια εύκολη λύση, για το μέσο καταναλωτή ή έμπορο είναι ταλαιπωρία χρονοβόρα και δαπανηρή. Οι εναλλακτικές μορφές εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών μπορούν να αποτελέσουν γρηγορότερη και απλούστερη λύση και την Τρίτη το ΕΚ συζητά και ψηφίζει νομοθεσία για τη γενίκευση της χρήσης τους στην Ευρώπη.
Οι εναλλακτικές μορφές εξωδικαστικής επίλυσης εμπορικών διαφορών λειτουργούν με κάποιον αμοιβαία αποδεκτό τρίτο που παρεμβάλλεται μεταξύ των δύο πλευρών και τις βοηθά να βρουν λύση στι διαφορά τους χωρίς να χρειασθεί προσφυγή στο δικαστήριο.


Πολλά κράτη μέλη ήδη διαθέτουν τέτοιους μηχανισμούς όμως η χρήση τους είναι σχεδόν αμελητέα και σύμφωνα με το σχέδιο έκθεσης του ΕΚ, μόλις είκοσι περιπτώσεις εξωδικαστικού συμβιβασμού κατεγράφησαν επίσημα το 2010.

Η οδηγία που εξετάζει και ψηφίζει το ΕΚ έχει σα στόχο τη δημιουργία απλών μηχανισμών για κάθε τομέα και κάθε είδος εμπορικής διαφοράς, με εγγύηση λύσης εντός 90 ημερών. Θα αφορά δε κάθε είδους συναλλαγή, είτε στο ίντερνετ είτε στον "πραγματικό" κόσμο και θα ισχύει για αγορές εντός κάθε κράτους μέλους ή και μεταξύ κρατών μελών.

Παράλληλα, με άλλη νομοθεσία που συζητείται και ψηφίζεται ταυτόχρονα, θα δημιουργηθεί στο ίντερνετ ειδική πλατφόρμα επίλυσης τέτοιων διαφορών για ακόμα ταχύτερη και απλούστερη εξυπηρέτηση και καθοδήγηση του καταναλωτή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου